Zahvaljujući strasti koju ulaže u svoj posao, kao i neprekidnom usavršavanju, Svetlana Kostić niže uspehe i s punim pravom poručuje mladima da specijalizovane veštine, strpljenje i istrajnost ne izlaze iz mode.
Za Svetlanu Kostić, marketing menadžerku MK Resorta, nema neosvojivih ciljeva, samo je u pitanju vreme i način na koji će ih dostići. Ova dinamična žena poslu pristupa temeljno i posvećeno, vodeći stalno računa o inovacijama koje donosi digitalna era i priznaje da uživa u svim aspektima svoje profesije.

Marketing se uglavnom smatra idealnim poslom za žene, slažete li se sa tim mišljenjem? Koje su prednosti, a koje mane ovog posla, posmatrano iz ženskog ugla?
Marketing se često percepira daleko jednostavnijim poslom nego što to jeste. Armije mladih ljudi sebe vidi u nekom holivudskom scenariju za marketare, gde se u ultramodernom okruženju nalaze u sred uzbudljivog kreativnog procesa za najnoviju reklamu svetski poznatog brenda. Možda i najveća zabluda marketinga jeste upravo to poistovećivanje sa promocijom koja je samo jedna karika u lancu, koji je ipak malo složeniji, stariji i zahtevniji od drugih oblasti biznisa. Samim tim to je dinamičan, ali i prilično stresan posao i idealan je za ženu onoliko koliko je ona sama spremna na izazov i pronalaženje u manje “lepršavim” aspektima kao što su istraživanje, analiziranje, strateško planiranje i rukovođenje svim procesima marketinga od kreiranja proizvoda do promocije i distribucije i posebno komunikacija. Rekla bih takođe, da je za ovaj posao veoma bitno da je prisutna i strast i stalna glad za stvaranjem novog, boljeg i kreativnijeg. Od količine te strasti direktno zavisi da li će to biti savršen posao za ženu koja se istim bavi. Iz drugog ugla gledano, uticaj marketinga je toliko široko rasprostranjen, da čini ovaj posao jednim od retkih koji omogućava u tolikoj meri uvid i bolje razumevanje nepreglednog spektra oblasti poslovanja i društvenog života, kao i konekciju sa najrazličitijim profilima ljudi, što svakako imponuje našoj ženskoj prirodi i energiji.
Šta su najveći izazovi kada je marketing u turizmu u pitanju?
Izazovno je raditi na razvoju i revitalizaciji destinacija, pogotovo domaćih koje su kroz društveno ekonomsku tranziciju doživljavale razne faze i potrebno im jedno dobro marketinško prodrmavanje iz dugogodišnje uspavanosti. Primeri iz sveta, ali i oni vrlo blizu nas, govore nam da postoje dve vrste destinacija, spektakularne same po sebi i one koje je dobar storytelling i marketing učinio spektakularnim. Fascinantno, zar ne? Nije više tako nemoguće zamisliti sliku uređenih parkova prirode, istorijskih lokaliteta i posebno banja u Srbiji. Turizam je najbrže rastuća grana privrede i naš najveći izazov je da tu činjenicu iskoristimo na pravi način, strateški i pametnim marketiranjem i brendiranjem destinacija, od Beograda kao najvažnije ka drugim manje ili više razvijenim.
Šta je ono što Kopaonik izdvaja od ostalih turističkih destinacija u regionu, šta je specifično u ponudi MK Motain Resorta?
Kopaonik je po mnogo čemu jedinstvena destinacija. Generacije ga vezuju za prve skijaške korake, zimovanje sa porodicom i prijateljima, školske ekskurzije, provod koji se prepričava… Na vrhu svega postoji neka magija zbog koje se svi kao u citatu Josifa Pančića, iznova njemu vraćamo. Ta esencijalna emocija je prvo što Kopaonik izdvaja od ostalih destinacija, kao i neupitna lepota prirode, nadmorska visina na kojoj se nalazi turistički centar, kvalitetna ponuda i sadržaji kojima se Kopaonik može ponositi. MK Resort, a posebno hotel Grand već decenijama predstavlja epicentar društvenog života i aktuelnih zbivanja na planini. Osim ekskluzivne lokacije i grandiozne površine koju zauzima, Grand je bio i ostao simbol najboljeg što Kopaonik može da ponudi – vrhunski komfor, gastronomiju, ugođaj od ulaska u hotel do izlaska na staze koje su takoreći na korak ispred, ali i maksimalno opuštanje koje pruža najveći spa centar na planini, posebno noćno kupanje na otvorenom u toploj vodi, sa pogledom na osvetljene staze i Pančićev vrh. Kada govorimo o zimskoj sezoni, posebno u ponudi je uvek rezervisano za porodice i naše najmlađe goste.

Šta smatraju da je najvažnije za osnaživanje žena, samopouzdanje i pozicioniranje u dalje vrlo patrijarhalnom društvu kao što je naše? Šta bi ste savetovali ženama na početku karijere?
Znanje je uvek najbolja investicija i siguran osnov za lični razvoj, samopouzdanje i pozicioniranje. Ulagati u sebe svakodnevno kroz profesionalno znanje znači davati i uzimati mnogo više od onoga što je servirano na površini. I koliko god u nekom momentu suprotno izgledalo, dostupno je i mnogo toga zavisi od nas samih, a intelektualno kopanje se ipak na duže staze isplati. Veliki sam pobornik digitalizacije i trudim se da razumem i podržim mladu energiju kad god je moguće, ali bez obzira na veliku brzinu kojom se dešavaju promene i procesi oko nas, lični i profesionalni razvoj nije nešto što se dešava preko noći, pa znanje i specijalizovane veštine, uz malo strpljenja i istrajnosti, neće sigurno još dugo izaći iz mode