Svetlana Kostić, marketing menadžer MK Resorta, govori o izazovima nastupajuće letnje sezone, postignućima kompanije u kojoj radi, ali i doprinosu hotelijerstva turističkoj atraktivnosti Srbije
Turistički i hotelijerski marketing doživeo je transformaciju u digitalnoj eri, što posao čini dinamičnijim i izazovnijim – smatra Svetlana Kostić, koja na tom polju ima mnogo iskustva, ali i priznanja.

Foto: Mirko Tabašević
Prema Vašem stručnom mišljenju, do koje mere turizam u Srbiji koristi svoje marketing potencijale? Koji faktori su najvažniji kad je reč o dobrom komuniciranju jedne turističke odrednice?
Mislim da često nismo dovoljno ni svesni naših turističkih vrednosti, pa samim tim njihovo predstavljanje i marketiranje nije mnogo ubedljivije na tržištu. Imamo veliki potencijal, ali bez dobrog marketinga i priče kojom ćemo ih zaokružiti, sve te vrednosti same po sebi nemaju mnogo šansi. Neophodan nam je dobar destinacijski marketing i, naravno, mnogo više ulaganja kako bi se desili ozbiljniji pomaci, poput onih koji su danas osetni i vidljivi na Kopaoniku ili Zlatiboru. Međutim, hoteli su samo jedan delić tog lanca i jedino destinacija ima najveću snagu razvoja turizma, i zbog toga brendiranje destinacije jeste zaista važan deo strategije za domaći turizam. Svaka destinacija, baš kao i svaki hotel i turistički proizvod, mora imati neke svoje specifične vrednosti. Na njima treba raditi, fokusirati se na ono što je autentično i što obezbeđuje posebno iskustvo, prilagođeno i komunicirano za posebno segmentiranog gosta. Savremene komunikacije nam to omogućavaju, mnogo lakši i neposredniji pristup tržištu nego ranije, kao i mnogo više prostora za kreativno predstavljanje svih vrednosti koje želimo da istaknemo – od prirode do autentične hrane, ljudi i običaja, ali i raznih događaja i manifestacija koji su sastavni deo destinacije.
Skoro deset godina ste deo velikog i uspešnog sistema MK Resort. Na tom putu, koji su bili Vaši najveći izazovi i na šta ste najponosniji?
MK Resort i Kopaonik sami po sebi su prepuni izazova i dobrih potencijala za dalji razvoj. U proteklom periodu izneli smo zaista velike projekte, od produžetka zimske sezone i organizacije događaja kakvi su Ski Opening i Music Week, preko valorizacije potpuno neiskorišćenih potencijala kao što su letnji sadržaji i ponude, do uvođenja čitavog portfolija novih sadržaja i na kraju širenja hotelskog biznisa i van Kopaonika. Naš fokus sada je na daljem razvoju letnje sezone, i u tom segmentu vidimo najveći potencijal Kopaonika. Letnja sezona 2017. godine na Kopaoniku je bila najuspešnija od kada se mere rezultati turističkog centra. Tržište je prepoznalo benefite odmora na planini, u zdravom prirodnom okruženju, sa adekvatnim hotelskim sadržajima i izvanrednom ponudom vanhotelskih aktivnosti, na čijem osmišljavanju godinama radimo sa našim partnerima. Slika Kopaonika danas, sa zimskom sezonom koja traje od početka decembra do sredine aprila, razvijenom sezonom skupova i događaja tokom proleća i jeseni i letnjom sezonom koja praktično pre nekoliko godina nije ni postojala, predstavlja našu najveću satisfakciju.

Foto: Mirko Tabašević
Dobili ste nagradu za marketing menadžera na XII forumu hotelijera 2015. godine. Koliko se marketing u turizmu menja dolaskom digitalizacije i koji su novi trendovi kad je reč o Vašem poslu?
Digitalizacija u potpunosti transformiše i određuje naše poslovanje i pomaže nam da gosta smestimo u središte svih marketinških procesa.
Od kreiranja svesti, potrage za željenom destinacijom, sve do same realizacije i podele iskustva sa globalnim auditorijumom, teče jedan neprekidni proces komunikacije između nas i naših konzumenata. Upravo nam danas digitalizacija omogućava da kontrolišemo i upravljamo tim procesom na način koji nam obezbeđuje veću konkurentnost, agilnost i kompetentnost. Zbog toga je važno da stvaramo što bolji, interaktivniji i integrisaniji sadržaj na digitalnim kanalima, koji dopire u svest današnjeg modernog gosta i koji je potpuno personalizovan. Budućnost nam donosi takođe i virtuelni doživljaj, kontekstualni marketing u svemu, pa i industriji usluga, kao i potpuno izmenjeni pristup odnosima sa javnošću, gde influencer marketing dobija primat nad klasičnim upravljanjem medijima.
Period koji je iza nas u MK Resortu obeležili su veliki uspesi i značajni datumi. Koji su vaši planovi za naredni period? Kakvi projekti Vas profesionalno najviše raduju?
Ceo MK sistem je toliko dinamičan da neprestano nameće nove izazove i nove prilike za razvoj, a trenutno je u fokusu naša saradnja sa internacionalnim brendom i nedavno otvaranje Hotela Sheraton u Novom Sadu. To je projekat koji je sam po sebi zanimljiv, imajući u vidu da se radi o trenutno jedinom brendiranom hotelu u Vojvodini, ali i velikom potencijalu čitave destinacije, a naročito za razvoj kongresnog turizma. U planu je i dalji razvoj hotelskog biznisa u regionu, a lično me najviše raduju projekti kojima možemo da doprinesemo razvoju domaćeg turizma, koristeći snagu regionalnog poslovanja i iskustvo međunarodnog brenda.
Koja je Vaša omiljena destinacija u Srbiji za odmor?
Kopaonik leti, onda kada mi je potreban pravi odmor, čak i onaj posle letovanja sa malim detetom.