Moć je ženskog roda. Uprkos svim barijerama tradicionalnog pogleda na svet. Toga su najpre svesne žene koje su svoje potencijale iskoristile do krajnjih granica. Svetlana Glumac je jedna od njih.
Svetlana Glumac, direktorka korporativnih korporacija kompanije “Moji brendovi”, govori o principima poslovanja po najvišim standardima, poziciji žena u visokom biznisu, kao i ličnom doživljaju najbitnijih elemenata koji stvaraju kompletnu predstavu o jednoj ličnosti. U poslu i van njega.

Foto: Mirko Tabašević
“Moji brendovi” imaju lidersku poziciju na tržištu. Šta je, iz Vašeg ugla, najviše doprinelo takvom uspehu?
Lidersku poziciju je veoma teško steći, još zahtevnije zadržati. Kompanija “Moji brendovi”, kao i sve njene članice, iz godine u godinu ostvaruje rast, a to je zasluga opstanka u jakoj konkurenciji i velikom tržišnom učešću koje naši brendovi imaju u Srbiji, ali i u zemljama iz okruženja. Kompanija “Imlek” je prošlu godinu obeležila lansiranjem novih proizvoda, čime je dodatno učvrstila lidersku poziciju na domaćem i regionalnom tržištu, a meni lično najemotivnije je bilo vraćanje na police “Moja kravica Trougla”. Vrhunski uspesi kompanije “Bambi” i pregršt novih proizvoda nas takođe čine veoma ponosnim, kao i “Knjaz Miloš”, koji na svoju dugu tradiciju nadovezuje odlične rezultate, a sve tri kompanije zajedno su deo značajne CSR kampanje.
Koje su, iz Vašeg iskustva, ključne vrednosti koje potrošače vezuju za određeni proizvod?
Samo proizvod koji ne odstupa od kvaliteta može da nađe svoje mesto među kupcima i da traje godinama i decenijama. Zato “Knjaz Miloš” voda postoji već dva veka, “Bambi” plazma je 50 godina omiljeni član svake porodice, a “Imlek” neguje tradiciju dugu više od 60 godina.
Šta su najveći izazovi u svetu visokog biznisa kada je o ženama reč?
Razbiti stereotip da žena ne može istovremeno da bude dobra majka, supruga i uspešna u svom poslu možda je jedan od najvećih izazova za žene. Mnoge od nas su u tome i uspele, ali da bi srušila sve barijere i osvojila svetske vrhove u biznisu, žena mora da uloži znatno više truda i zalaganja, pa čak i obrazovanja od muškaraca.
Smatrate li sebe autoritetom? Šta čini strategiju dobre komunikacije sa saradnicima?
Autoritet nije nametnuta kategorija i ne ide uvek uz funkciju. Autoritet je poštovanje. Kada vas poštuje saradnik, on oseća da vi to zaslužujete svojim znanjem i iskustvom, a samim tim i poziciju koju ste stekli svim tim osobinama zajedno. Saradnik mora da oseti da to delite sa njim, da sa vama uči i napreduje, a to je ujedno i ključ dobre komunikacije sa svima.
Koliko je individualni stil bitan u savremenom poslovanju? Kako ste gradili sopstveni stil odevanja i komunikacije?
Bitan je, ali nije neophodan. To je više nešto što nosite u sebi. Moj posao mi omogućava da je moj stil vidljiv jer sam eksponirana kroz naše kompanije, ali sam ga imala i kao devojčica i kao studentkinja. Stil je doživljaj sebe. Ja sam uvek bila pomalo buntovna, smela i drugačija. Mislim da se i sada ne uklapam u neki opšti standard izgleda i komunikacije privatno, dok poslovno poštujem korporativni stil odevanja.
Šta smatrate ključem uspešne karijere osim talenta i obrazovanja?
Hrabrost i inat! Ako idete sigurnim i utabanim putevima, stići ćete daleko, ali ako u pravom trenutku odigrate hazarderski i hrabro, to vas može vinuti u visine do najvišeg uspeha.

Foto: Mirko Tabašević
Kada govorimo o poziciji i percepciji žena u visokom biznisu, koliko je imidž, odnosno slika koju o sebi šaljete bitna? Šta su njeni najvažniji elementi?
Svaka žena bi trebalo da vodi računa o sebi. Žena mora da bude žena. Negovana, lepa energetski, jer sva ostala lepota je prolazna. Mlada duhom i da voli sebe. I to je slika koju treba da šalje. A da li je bitna, trebalo bi da bude bitna prvo njoj, a onda će to emitovati i na ostale. Njen najvažniji element je duh, a kao što je Fridrih Šiler rekao – Duh je taj koji sebi gradi telo.
Da li odevanje ističe karakter? Koliko je veliki njegov udeo u neverbalnoj prezentaciji i prvom utisku koji prethodi svemu?
Svakako da vaša lična prezentacija i način kako se predstavljate pred drugima, šta oblačite, ostavlja utisak i o vama kao osobi. Međutim, u poslu, kao i u privatnom životu, uvek sam se držala pravila da odelo ne čini čoveka, već da je bitno šta i kako osoba govori, kakvu energiju nosi sa sobom i deli sa drugima.
Budući da mnogo putujete, da li Beograd još uvek ima moć da Vas iznenadi? U čemu najviše uživate?
Beograd uvek ima tu čarobnu moć da vas iznova iznenadi. Volim svoj grad, ovde sam rođena, ovde su rođena i odrasla moja deca, ovde su moja porodica i moji prijatelji. Tako je, dosta putujem, ali ništa ne može da zameni taj osećaj u stomaku kada se približavate Beogradu. Tada jednostavno znam da sam kod kuće i da će sve biti OK.
Koliko su Vam putovanja važna? Kako birate destinaciju koju ćete posetiti?
Volim da putujem, uglavnom su to ili poslovna putovanja ili odmori sa mojom porodicom. Nekad sam turističku znatiželju obavljala dok sam bila mlađa i imala više vremena, ali još uvek postoji mnogo toga što nisam videla, pa se potrudim da omogućim sebi i svojoj porodici da obiđemo tu novu destinaciju.
Piše: Ivana Čikarić