Na glumačkoj sceni Srbije prisutan je od ranih dvehiljaditih. Radio je sa velikim filmskim imenima na Zapadu i potvrdio širinu svog talenta. Radivoje Bukvić je glumac kojem se veruje i s razlogom očekuje mnogo
Raša Bukvić je glumac u žiži s obzirom na uspeh serije “Besa” u kojoj ima zapaženu ulogu. Očekuje ga uloga Nikole Tesle koja se može smatrati velikim glumačkim izazovom. Iza sebe ima respektabilnu karijeru u Srbiji i zapažen rad u inostranstvu. Sva stečena iskustva kapitalizovao je na maestralan način.

Serija “Besa” veoma je ambiciozan projekat. I po osnovnoj zamisli i po realizaciji. Kakav ste utisak imali kada ste prvi put pročitali scenario?
Kada sam pročitao scenario uplašio me je osećaj da nećemo biti kadri da dobacimo nivou koji je scenariom bio zamišljen. Na scenariju se radilo tri godine, pedantno i uporno. Razmišljalo se o svim detaljima. Međutim, i produkciono i rediteljski pa i glumački je davan veliki doprinos da bi se krajnji proizvod unapredio. I naravno, rezultat nije izostao.
Utisak je da se vaša uloga u ovoj seriji razlikuje od svega što ste, posebno na domaćem terenu, radili do sada. Šta je u tumačenju ovog lika bilo najizazovnije?
Najizazovnije i najzahtevnije je bilo to što je lik Uroša od prvog do poslednjeg kadra u situaciji trpne radnje. Tom čoveku se nebo srušilo na glavu, i nalazi se u situaciji u kojoj nema mogućnosti ni za najmanje sopstvene izbore. To je u meni izazivalo unutrašnje konflikte. Često bi se moje sopstveno biće bunilo protiv načina na koji Uroš mora da reaguje u zadatim situacijama da bi sačuvao živote svoje porodice. Međutim, morao sam da se kontrolišem i obuzdavam. Mislim da sam konačno u ovoj ulozi imao prostora da se suočim sa istinskom životnom dramom koju doživljava moj lik, ali i sa samim sobom.
Imate zavidno iskustvo rada u inostranstvu. Koliko vam je rad sa cenjenim svetskim rediteljima značio u profesionalnom, a koliko u ličnom smislu kao satisfakcija, potvrda umeća?
Lično mi je značilo to što iz godine u godinu opstajem kao glumac van svoje zemlje. To me je konstantno ohrabrivalo da nastavim avanturu života u Francuskoj i Americi. Sa profesionalne strane najznačajnija su mi znanja koja sam stekao na temu kako i na koji način funkcioniše svet filmske industrije u svetu danas. Mnogo su mi ta znanja pomogla u dosadašnjem radu, a pomažu mi i danas.
Verovatno ste mnogo puta govorili o tome, ali kako biste opisali velike, planetarno poznate glumce sa kojima ste radili?
Ljudi koji su uspeli da se ostvare u svom poslu uglavnom su vrlo jednostavni, opušteni i dostupni. To je vrlo logično, zar ne? Oni koji su manje ostvareni, često glume važnost i posebnost u nekim krugovima, da bi nadomestili jaz između onoga što su oni realno i onoga što bi oni voleli da budu.
Kako su vas prihvatili? Da li ih je zanimalo nešto o zemlji iz koje dolazite, srpskoj kinematografiji?
Bio sam i još uvek sam lepo prihvaćen u francuskom filmskom krugu. Neka poznanstva i prijateljstva koja sam tamo stekao ostaju za ceo život i mnogo su uticala na moj put i način na koji razmišljam danas. I da, vrlo često su ljudi koje sam sreo pokazivali interesovanja da saznaju kakva je srpska filmska umetnost danas. Iznenađujući je podatak koliki broj ljudi poznaje našu kinematografiju.

Igrate Nikolu Teslu u ostvarenju “Luminous”. Kako se spremate za ovu ulogu? Da li ste uzbuđeni?
Slagao bih kada bih rekao da je uloga koja mi je ponuđena slična ostalim koje sam do sada imao prilike da tumačim. Lik Nikole Tesle, a naročito njegovo delo u meni izaziva veliko poštovanje. Bio bih srećan kada bih običnom gledaocu uspešno približio fantastični i uzbudljivi unutrašnji svet koji je posedovao taj čovek. No, obzirom da je snimanje planiramo za sledeću godinu, imam još uvek vremena da dobro pripremim strategiju pripreme za to snimanje koje očekujem sa radošću.
Imate li utisak da se u Srbiji sve ozbiljnije pristupa snimanju serija i da se, koliko toliko, ugleda na svetske standarde?
Mi smo zahvaljujući dostupnosti stranog serijskog programa, uglavnom preko internet platformi Netflixa ili HBO, u privilegovanoj poziciji da vidimo kako naši savremenici u Americi ili Španiji razmišljaju. Takođe, svedoci smo podizanja nivoa ukusa kod publike. Upravo zahvaljujući tome i mi smo u obavezi da pripremamo naš serijski program kvalitetnije i posvećenije i u skladu sa tim standardima. Današnji gledalac je razmažen obzirom da ima mogućnost da bira između desetak serijskih formata u istom trenutku. Samim tim filmski stvaraoci moraju učiniti svoj maksimum da bi zadržali gledaoca da ne promeni kanal, i tu je podizanje kvaliteta programa ključna reč.
S druge strane, šta najpre nedostaje filmskoj sceni?
Scenario. Dobrih scenarija uvek nedostaje. To je preduslov svakog filmskog uspeha. Fali nam ljudi koji su spremni da se posvete otkrivanju svih tajni toga zanata. Postoji poslovica u filmskom svetu koja mi je draga, “Od lošeg scenarija ne može da nastane dobar film, dok od dobrog scenarija može da nastane loš film.”