Ostoja Mijailović, generalni menadžer British motorsa i predsednik KK „Partizan“ otkriva principe svoje poslovne filozofije koja se na različitim poljima pokazala kao više nego uspešna
Ostoja Mijailović govori o razvojnim perspektivama British motorsa, o električnim automobilima koji jesu budućnost auto industrije, ali i o planovima za novu sezonu Košarkaškog kluba „Partizan“ koji stremi stvaranju svoje nove istorije.
British Motors iz sezone u sezonu postiže značajne uspehe na ovom tržištu. Ipak, da li je električni Jaguar jedan od najvećih izazova do sada?
Električni automobili su izazov za celu auto industriju. Godinama pokušavaju da zauzmu svoje mesto na tržištu. Ove godine su doživeli ekspanziju iako lobi naftne industrije stvara određene prepreke forsiranjem vozila koja koriste dizel i benzin goriva. Ali jedno je nesporno. Električni automobili su budućnost ove industrije. Nedavno sam razgovarao sa predstavnicima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije o tome da se intenziviraju ulaganja u tom domenu. Mislim pre svega na električne punjače jer je infrastruktura najvažnija za uspeh ove vrste automobila. To mora biti urađeno na evropskom nivou, jer sve auto kuće koje imaju električna vozila dužne su da ispune standarde koji su za ovaj tip vozila neophodni. Srbija kao država samim tim mora da krene u izgradnju auto punjača.
Elektrifikacija automobila je inovativan proces koji će se u pozitivnom smislu odraziti na mnoge aspekte života. Koliko su ljudi sa ovih prostora upoznati sa tim? Postoji li veliko interesovanje za ovu vrstu modela?
Da, postoji veliko interesovanje. Ljudima se dopaju električni automobili pre svega zbog svoje ekonomičnosti. S druge strane, veoma je razvijena i ekološka svest. Naši ljudi si savesni i jasne su im prednosti električnih automobila naspram standardnih tipova vozila, posebno sa dizel motorima. Podvlačim da svest o tome postoji, ali ponovo se vraćam na infrastrukturu kao osnovni preduslov da bi se kupac sa ovih prostora odlučio za električni automobil. Ono što je jako važno jeste da su zemlje u regionu mnogo radile na subvencijama za električne automobile. Srbija takođe mora da izvrši taj podsticaj i za električna i za hibridna vozila.

Kako Vi birate automobil za sebe? Na kojim osobinama i performansama vozila insistirate?
Važna mi je udobnost automobila i svetla boja enterijera. Poslednjih godina za put biram Range Rover automobile, a za grad preferiram kabriolet vozila. Posebno u letnjem periodu godine.
S druge strane, kakva sportska jesen očekuje KK “Partizan”?
Tek se završila ova sezona. Nećemo praviti pauzu, nećemo odmarati. Nastavljamo da radimo na prelaznom roku. Prelazak u Arenu podigao je nivo organizacije. Unapređujemo sve ono što smo radili poslednje dve godine. Mnogo ćemo ulagati u prvi tim. Želimo rezultate i trofeje.
Šta ćete postaviti kao prioritete u sportskoj sezoni koja dolazi?
Trofeji su naš cilj. Stvaranje nove istorije.
Koliko je sport važan deo Vašeg života, posebno kada se uzme u obzir složenost pozicija koje zauzimate? Imate li vremena da mu se posvetite?
Sport je važan za državu, za društveni život. Ima veoma istaknutu poziciju u svemu tome. Mojim ulaskom u sport stvari su se promenile jer sam brojna iskustva iz biznisa primenio na novom terenu. To se i prepoznaje. Sport zahteva rad i posvećenost, posebno kada vodite nacionalne timove. Velika je prisutnost publike, veliko je interesovanje medija. Prati se svaka reč, svaki potez.
Da li ste podložni stresu? Kako ga prevladavati?
Sve zavisi od toga kako doživljavate stvari. Morate biti spremni na izazove i probleme. Na taj način dovodite sebe u stanje pripravnosti za različite situacije i stavljate stres pod kontrolu. Razočaranje je uvek isto koliko i očekivanje i predstavlja jedan od velikih razloga za stres. Ja nikada ništa ne očekujem unapred, zbog toga sam retko razočaran, samim tim u potpunosti kontrolišem stres.
Kakav je vaš odnos prema budućnosti? Da li planiranje i razvijanje strategija čine osnovu dobre pripreme i poslovne dalekovidosti?
U životu je najvažnije postaviti ciljeve i osmisliti najbezbolniji put da stignete do njih. Svi oni koji žele da budu menadžeri i lideri moraju da šire svoje horizonte, ukoliko žele da napreduju u životu. Sami kreiramo sopstveno sutra. Mora se gledati preko svog horizonta, a ne raditi od danas do sutra.
Koliko je lični stil, recimo u odevanju, bitan za utisak koji poslovan čovek ostavlja o sebi?
Meni je jako važan. Od malih nogu sam vodio računa o odevanju i pratio trendove. Bitno mi je da se dobro osećam u odeći koju nosim. Smatram da ljudi koji se bave javnim poslom i koji su u neprestanoj komunikaciji sa drugima treba da poštuju određene standarde u odevanju, jer i na taj način predstavljaju sebe. Svima prija kada neko ima stila i kada se lepo oblači.
Kako procenjujete ljude?
Intuicijom.
Kakve kolege cenite?
Radne i iskrene.
Koji su principi vaše poslovne filozofije?
Postaviti realne ciljeve kako bi se izbegla razočaranja i ostvarivati ih na najkorektniji način. Sticati što više prijatelja, a što manje neprijatelja. Vreme brzo teče, malo je kvalitetnih ljudi u biznisu, brzo se troše i stoga je važno uvek imati širu sliku pred sobom.