Nove forme starih rituala
Beograd je uvek važio za grad u kojem su beskrajne mogućnosti da se kvalitetno provede slobodno vreme. Bilo da su u pitanju ekskluzivni vračarski restorani, meka svih beogradskih hipstera – Cetinjska, novi centar dobrog provoda – Savamala sa svojim produžetkom u vidu Beton hale, stare boemske kafane na Gardošu i uz Zemunski kej ili Skadarlija, kao nezaobilazna destinacija svih turista i oaza prošlih vremena u centru grada, Beograd je uvek bio grad u kojem baš svako ima “svoje mesto” gde pije kafu. Ipak, u gradu u kojem svako društvo ima to “svoje mesto”, otvorilo se novo “omiljeno mesto”.

Foto: Đorđe Petković
O Kafeteriji u Kralja Petra se i pre samog otvaranja pričalo da će biti nešto posebno, i da će ljubitelji ćaskanja konačno dobiti mesto kakvo Beograd zaslužuje. I pored očekivanja, prvi ulazak u veliku Kafeteriju u ulici Kralja Petra ih je prevazišao. Mesto je u najlepšem delu duge dorćolske ulice, između Knez Mihailove i Saborne crkve – tu gde Beograd najsnažnije pulsira, gde su kafići puni, ljudi raspoloženih lica, dok je zgrada monumentalna, vanvremenski lepa.
Koncept Kafeterije mi je poznat budući da sam bio čest gost ostalih mesta u gradu koja su deo istog brenda. Stil je i dalje sveden, a moderan, mirisi i ukusi intenzivni. Brzo sam se uverio da nova Kafeterija nudi više od onoga što je u masovnoj i zaista raznolikoj ponudi kafea Beograd imao do sada. Legendarno zdanje zgrade u Kralja Petra nekako je posebno “fancy“, blista novim sjajem, opuštenom atmosferom i mladalačkom energijom.
Uvek sam obožavao urbane enterijere, posebno kada uspešno objedine stil, atmosferu i hedonizam. Iz mog iskustva se pokazalo da su to faktori koji čine dve trećine uspešnog koncepta. Tri sprata stilski doslednog prostora doživeo sam kao vrhunac hipster koncepcije, sa notom luksuza koji nije napadan i prenaglašen. Jednostavno, mesto koje je drugačije od drugih, koje se izdvaja. Dovoljno prostora za brzu kafu, ali i poslovni razgovor za izdvojenim stolom, kao i za opušteno višečasovno ćaskanje sa društvom.
Ono što je od Kafeterije u kratkom roku napravilo prepoznatljiv beogradski brend jeste najšira i najbolja ponuda kafe. Sveža, bogatog ukusa, pripremljena od strane najboljih beogradskih barista – ukusi različitih krajeva sveta na jednom mestu.
Ambijent na tri nivoa, sa suterenom u kojem je berbernica i prodavnica za sve one koji žele da budu malo drugačiji, a u prizemlju još jedan nesvakidašnji kutak. Kao veliki fan predstave “Kafa i cigarete“, razumećete, ne baš sasvim slučajno, zadržavam pažnju na njemu. Zainteresovao sam se šta se to krije iza imena IQOS. Neko novo “AJ“, baš kao i ona druga, Ajfon, Ajped… ima sofisticiran i sveden dizajn. Ljubazna devojka za pultom objašnjava da IQOS predstavlja jedan potpuno novi koncept konzumiranja duvana, ali i svojevrsnu trend revoluciju kompanije “Filip Moris”. Osvrćem se oko sebe i tek sada primećujem da za okolnim stolovima sede “Ajkosovci“, jer je prizemlje Kafeterije obeleženo kao “IQOS only” zona. Ne vidim dim cigarete… Osećam samo veoma blagu aromu, poput nekog čaja – kažu da je to miris pravog duvana kada se zagreje. Zaista skroz drugačije. “Duvanske patrone u tri različite varijante…”, nastavlja priču IQOS devojka, dok ja razmišljam da ko god da je tvorac, ovaj izum je genijalan. Postavljena je nova lestvica u modernoj, urbanoj zajednici naše prestonice.
Biram “narandžasti” ukus, biram sto u intimi prvog sprata i naručujem espreso. Svestan da sam upravo otkrio svoje “novo omiljeno mesto u gradu” – začinio sam to desertom budući da se odličan meni ne sme ignorisati. Jedno mesto, a kompletna priča.
Piše: Marko Savić