Prefinjena, kvalitetna kozmetika bazirana na prirodnim sastojcima nastaje iz ljubavi i beskompromisnog stava prema životu i svetu
Nastao iz ljubavi prema finoj i prirodnoj kozmetici i želje da se napravi nešto novo i drugačije, brend “Koozmetik” za pet godina postojanja zauzeo je vidljivo i važno mesto na domaćem tržištu. Idejni tvorci “Koozmetika” su dve uspešne žene sa beskompromisnim stavom prema životu, zdravlju, prirodi, kvalitetu i estetici, arhitekta Daniela Stanković i ekonomistkinja Jovana Antić.

“Htele smo da kreiramo kvalitetnu kozmetiku koja će biti i object of beauty. Primarna ideja i vizija je zapravo ono što i danas, posle pet godina živimo, a to je da kombinujemo najkvalitetnije sastojke iz prirode i uz pomoć vrhunske tehnologije izrade, napravimo proizvod koji će ispuniti sva očekivanja,” kaže Jovana.
Popularne tendencije često su na strani brzih rezultata i mainstream kozmetike, a ideja kojom se “Koozmetik” vodi sasvim je drugačija.
“Prava lepota može biti samo prirodna, ona koja leži unutar vas i jedino ona može ostaviti utisak na druge. Kozmetika nastala u skladu sa prirodom čini da unutrašnju lepotu otkrijete, daje dugoročne rezultate koji traju i čini da zaista blistate,” slažu se i Jovana i Daniela.
Njihov stav odražava se ne samo kroz kozmetiku koju prave, već i kroz način na koji njihovi proizvodi nastaju. “Naš koncept nije da samo proizvodimo samo ekskluzivnu kozmetiku, već da radimo na promovisanju zdravih navika i da razvijamo jedan novi životni pristup inspirisan prirodom koja nam daje rešenje za sve, kako da budemo zdravi, srećni, a onda i lepi.” smatra Daniela i dodaje da su se pri kreiranju “Koozmetika” vodile idejama minimalizma, jednostavnosti i svedenosti.

“Trudimo se da uklonimo sve nepotrebno iz naših života i da se posvetimo onome što je bitno i suštinski važno. S obzirom na to, želele smo da napravimo kozmetiku koja je unisex i krajnje pojednostavljena u smislu broja proizvoda, dizajna i sastojaka. Osim toga, mi želimo da mislimo o našim proizvodima kao o malim predmetima lepote koji imaju šire značenje.”
Njihovi proizvodi razlikuju se od svega što se može naći na našem tržištu i po načinu na koji nastaju.
“Naš proces proizvodnje jako je specifičan za današnjicu, a u stvari suštinski to je način koji nikada neće izumreti. Sve proizvode proizvodimo ručno, u malim serijama s velikom ljubavlju. Na taj način, veliku pažnju poklanjamo svakom proizvodu. Upošljavamo ljude, a ne mašine. Takođe, vodimo računa i da dobro raspoloženje u timu i radu doprinese kvalitetu samih proizvoda. U toku izrade proizvoda naši laboranti uzivaju u mirisima i uopšte u kreiranju i ta energija se definitivno oseća i u samom proizvodu,” opisuje Jovana.
Za neki od proizvoda, kao što je na primer sve popularniji “Koozmetikov” sapun, potrebno je dosta vremena. Da bi se sva ulja i puteri lepo sjedinili i da proizvod “sazri” potrebno je više od mesec dana. Sve što ručno proizvedu, na isti način i upakuju.
“Sam proces proizvodnje nije najekonomičniji, ali mi smo fokusirani na kvalitet, tako da nikada nismo razmatrali druge opcije proizvodnje. To je nešto što nas krasi i voleli bismo da to tako i ostane,” kaže Daniela.
Tim koji proizvodi “Koozmetik” za sada je mali, broji samo osmoro ljudi različitog životnog doba.

“Kada biramo zaposlene, definitivno jedna od najbitnijih stvari jeste odgovornost prema poslu i ljubav prema prirodi i njenim čarima. Volimo da sarađujemo i sa ljudima koji su stariji, jer definitivno imaju iskustvo, ali i sa mlađima koji nam donose brzinu i svežinu,” objašnjava Jovana i dodaje da su pored ljudi koji je prave, za kozmetiku najvažniji sastojci od kojih nastaje.
“Najviše vremena provodimo tražeći najkvalitetnije sirovine. Uglavnom sve sirovine i ambalažu uvozimo, dok određene lekovite sirovine nalazimo i u našim domaćinstvima. Povezali smo se sa divnim pčelarima na jugu Srbije koji nas snabdevaju najkvalitetnijim pčelinjim voskom i taj proizvod je zaista fantastičan.”
“Koozmetik” proizvodi dostupni su u Srbiji i Crnoj Gori, a Jovana i Daniela potpisale su nedavno ugovor za plasman na EU tržište, pa će se njihova kozmetika uskoro naći i u Francuskoj i Švajcarskoj. Njihova priča dokaz je da je i u današnje vreme, kada smo sa svih strana bombardovani reklamama, najbolji način da se uspe dobar i kvalitetan proizvod koji ljudi probaju i zavole.