Elegancija je vanvremenski stilski izraz smatra Mirjana Vujičić, koja je sopstvenu modnu filozofiju gradila sa punim poverenjem u svoje instinkte i talenat.
Mirjana Vujičić, modna dizajnerka koja je ljubav prema ovoj profesiji otkrila u ranom detinjstvu, jednostavnost i svedenost smatra jezgrom svoje estetike. Trendove ne smatra imperativom i ohrabruje žene da pronađu sopstveni izraz i posebnost, bez straha da izraze to što jesu.

Kako ste se odlučili da moda bude Vaš poziv?
Od malih nogu sam volela da krojim, šijem i prepravljam stvari i to je primetila i moja porodica. Oduvek sam bila taj kreativan tip koji ima to „nešto“ u rukama. Iako me je obrazovanje odvelo na drugu stranu, vratila sam se kreativnom radu i stečena znanja primenjujem i u ovom poslu kojim se danas bavim.
Šta je po Vašem mišljenju tajna ženske elegancije i koje odevne komade treba da ima žena da bi bila sofisticirana?
Nakon više od deset godina bavljenja ovim poslom, pokazalo se da je najbolji recept za uspeh da volite i slušate sebe, da žena koja uziva u svojoj lepoti, ponosno je nosi i pokazuje svetu kao nešto samo njoj svojstveno. Ključ te lepote je uvek bila i ostala, jednostavnost koja je postala naš zaštitni znak, a uz nju nekako spontano dolazi i sofisticiranost koja je prožeta u vrhunskoj kvalitetnoj izradi i odabiru materijala naših modela.
Kako ste prvu kolekciju predstavili 2008. godine, kako se Vaš odnos prema modi promenio?
Nikada nisam bila pobornik trenda, te sam se trudila da sa godinama održim jedinstven i prepoznatljiv stil. Jednostavnost i svedenost istakli su se kao srž naše estetike, što su i publika i naši kupci veoma lepo prihvatili. Najveća satisfakcija nam je upravo da prepoznatljivost, koja nije ekstravagantna i upadljiva, već su jednostavnost i geslo “manje je više” našli svoj put. U srži stvaranja i kreiranja, moj odnos prema modi je ostao isti, ono što pratimo i u čemu se konstantno unapređujemo jesu inovacije u sferi fotografije i scenografije, kao i na polju marketinga i modernog poslovanja brenda Mirjana Vujčić.

Šta ste naučili prilikom bavljenja ovim poslom?
Svakako me je posao naučio strpljenju, kako onom koje treba da poklonite klijentu, tako i onom ličnom kojim gradite svoju viziju jer su vam snovi pokazali kako ona treba da izgleda. Takođe, naučila sam da verujem sebi i svom instinktu, odnosno da nazovemo to ”talentom”, kao što se već sezonama dešava da kreiram model koji se kasnije ispostavi kao must have trend sezone (imali smo taj slučaj sa detaljima mašne, zatim bojom lavande i mnoge druge).
Gde pronalazite inspiraciju i šta je ono što svojom modom želite da poručite?
Poslednja kolekcija SS 2019 je na neki način sumarum mog kreativnog rada i svih poruka koje smo prožimali kroz prethodne kolekcije. Jednostavnost, svedenost i elegancija su nešto čega se držimo od nastanka brenda, a godinama smo iz njih gradili osnaženu, jedinstvenu ženu čiju lepotu najčešće i koristimo kao inspiraciju.
Po čemu su kreacije Mirjane Vujčić posebne?
Možda baš po tome što u svetu izobilja u kome živimo, kiča, boja i dezena, te sveopšte prezasićenosti koja nas potom obasipa, brend Mirjana Vujčić ostao je dosledan svojoj vanvremenskoj eleganciji i najlepšem atributu od svih, a to je ženstvenost. I sami smo ponekad u čudu kada pogledamo fotografije modela iz 2008. ili 2010. godine – sve bismo ih ponovo danas prikazali i doneli našoj publici jer su zaista vanvremenski.

Kako ostvarujete balans između karijere i privatnog života, i čime se bavite kada se ne bavite modom?
Pored brenda Mirjana Vujčić i mode, bavim se jos jednim privatnim biznisom koji sam samostalno pokrenula, koji za sada jako uspešno posluje, tako da pored mnoštva obaveza i odgovornosti, pronalazim način da uživam sa svojim kćerkicama i porodicom. Obično je to odlazak u prirodu, poseta roditeljima ili neko kraće putovanje koje je uz voljene, najbolja anti stress terapija.
Kako biste definisali Vašu ličnu mantru prema kojoj živite?
Posvećenost i predanost, malo sreće i dosta truda i rada. Čak i onda kada drugi ne veruju u vas, onda kada nailazite na prepreke i poteškoće, ukoliko verujete u sebe i svoje snove, svet vam je na dohvat ruke.

Sa obzirom da je veći deo Vašeg rada posvećen Bridal kolekcijama, po čemu je kreiranje venčanica zahtevno, i kako prilazite kreativnom procesu i osmišljavanju istih?
Zahtevno je samom činjenicom da je to haljina na koju je, da kažemo, u samom početku stavljen veliki akcenat, taj osećaj da će “sve oči biti uperene ka vama”, stvara neku vrstu odgovornosti za nas kao stvaraoce, dok kod devojaka stvara određenu napetost, često i strah da li je to ona prava haljina za njih. Sa godinama i sticanjem iskustva, već možemo slobodno da kažemo da smo naučili da ispratimo sve zahteve i osetimo senzibilitet naše buduće mlade. Kreativni proces kreiranja venčanice nije mnogo drugačiji od kreiranja nekog drugog modnog komada Mirjana Vujčić. Ne oslanjam se na tradicionalne ideje kako mlada treba da izgleda, niti naprotiv, na one “komercijalne” koje sadrže mnoštvo čipke, detalja, cirkona i druge. U kreativnom činu nastanka, to je haljina koja neguje sve postulate naše estetike, u glavi vec vidim detalje koje spajam, tome dodajemo materijale koje smo sa velikom pažnjom birali, stoga ta jedna haljina preraste u venčanicu uz mladu koja je u potrazi upravo za jednostavnošću i elegancijom.