Tek iskoračio iz rata i sankcija, grabeći da sustigne svet koji mu je ponovo izmakao, pre 11 godina Beograd je dobio prvu “niche” parfimeriju. Otvorenu sa mnogo entuzijazma i strasti i pomalo zebnje – da li će grad prepoznati lepotu mirisa i kozmetike koji ne nose lako prepoznatljiva imena velikih brendova?
Zebnja je bila nepotrebna – Beograd je žurio da postane “svet” mereći se besramno uvek samo sa Parizom, Londonom i Rimom, tim metropolama Ideja, Napretka i Lepote. Metropoliten je bio pun pogodak.
Ubrzo nakon otkrivanja male, intimne parfimerije nadomak pešačke gradske zone, a u njoj i prodavaca koji su imali vremena, volje i znanja da razgovaraju o lepoti i trendovima, kupci su prigrlili Metropoliten.
Posle pet godina, mala “niche” parfimerija je morala da se širi.
Metropoliten je osvojio veći prostor usred Dorćola koji je polako postajao središte novih gradskih tendencija, ali je nastavio da brižljivo neguje svoju najveću vrednost – vreme posvećeno kupcima.
Stranci su otkrili Metropoliten i pisali o njemu, a Metropoliten je otvorio vrata domaćim dizajnerima za saradnju izlaganjem njihovih radova. Sa dolaskom kultnih “molekula” (Escentric Molecules), formirana je prva lista čekanja. Ovu tendenciju je potvrdio Nasomatto svojim čudnim i oporim parfemom Black Afgano, potom i Byredo.
Bilo je vreme da se Metropoliten proširi. Prošlo je novih šest godina. Na istoj lokaciji, renoviranje je počelo uz opsežne radove koji su mogli da prostoru daju novu dizajnersku formu. Arhitekta Marija Palanački insistirala je na svakom detalju, svakoj polici, lampi i stolici – uklapajući ih u viziju novog prostora.
Sa velikim izlozima koji gledaju na dve ulice, Metropoliten neizbežno uvlači dorćolske prolaznike u svoju priču, u prostor organizovan kao veliki apartman – “dnevna soba” sa sofom za odmor i mirisnim svećama, “kuhinja” u čijem se frižideru hlade boce odabranih parfema, “budoar” sa probranom kozmetikom.
Kako je Metropoliten postajao veći i lepši, a novi brendovi pristizali, kupci su postajali zahtevniji.
Došlo je vreme da se Metropoliten širi, sa Dorćola na Vračar.
Na mestu na kom se ukrštaju ulice pune bučnih, popularnih kafića, sa ulicama u kojima nas ozbiljno posmatraju elegantne fasade starih, gospodskih kuća – u Njegoševoj.
Dve stare gradske četvrti u stalnoj trci za prestiž – ko će biti lepši, avangardniji, opušteniji ili zanimljiviji – sada imaju tačku koja ih spaja. Metropoliten.
Dizajn svoje nove parfimerije Metropoliten je prilagodio duhu Vračara, njegovim kontrastima, otmenim, starim fasadama, drvoredima i bučnim kafićima. Potpuno drugačiji od dorćolskog, on nudi mir od gradske vreve svojim svedenim linijama, tamnim bojama i savremenom elegancijom mesinga, drveta i betona. Prostor u kom će izbor parfema postati više od kupovine – biće to novi, zanimljivi sadržaji vračarskog života.
Metropoliten
Zmaja od noćaja 9 (ugao ulica Zmaja od noćaja i Kralja petra)
Metropoliten Vračar
Njegoševa 46
Metropoliten Beauty Center
Braće jugovića 2a