Beograd je sve ugodnije mesto za život. Privlačno strancima, komotno i sigurno za one koji ga već dobro znaju. Mina Kalezić, sa aspekta sopstvenog profesionalnog iskustva i znanja, analizira ove trendove, navike i želje klijenata, reakcije stranaca na prestonicu Srbije.
Mina Kalezić, direktor prodaje i marketinga CBS International, na osnovu iskustva u radu sa klijentima iz čitavog sveta, ali i sa ovih prostora, govori o tome koliko se Beograd promenio zahvaljujući izgradnji stambenih objekata po najvišim standardima, šta je izvor njegove sadašnje atraktivnosti i na osnovu kojih parametara kupci danas biraju svoje sopstveno životno okruženje.

Foto: Janko Petković
Make up: Ivana Temelkoviski
Iz perspektive profesije kojom se bavite, koliko se, po Vašem mišljenju, Beograd promenio poslednjih godina?
Promena je nesumnjivo velika, što danas za rezultat ima daleko veći broj stranih investitora u svim segmentima tržišta nekretnina, kao i internacionalnih kompanija koje upravo biraju naše tržište kao najperspektivnije za pozicioniranje svog poslovanja, odakle i servisiraju tržišta regiona. S druge strane, Beograd je sve prepoznatljiviji i kao turistička destinacija, a sve veći broj stranaca se odlučuje za investicionu kupovinu nekretnina kod nas, što je pre samo nekoliko godina bilo nezamislivo.
Kada predstavljate jedno novo stambeno zdanje, šta je to što prvo ističete, imajući u vidu afinitete ljudi sa ovih prostora?
Nije lako izdvojiti jednu stvar kao univerzalnu, jer zavisi od specifičnosti svakog projekta, a samim tim i zahteva krajnjeg kupca koji je odabrao datu lokaciju. Primera radi, u velikim stambenim kompleksima, koji su najpopularniji kod kupaca, nije u pitanju samo kupovina stana, već čitavog koncepta i kvaliteta života koji podrazumeva prednosti poput privatnog parka, sportskih terena, dečjih igrališta, teretane na otvorenom, centralne recepcije i profesionalnog održavanja.
Upućeni ste na strance kroz posao koji radite. Kakvi su njihovi utisci o rezidencijalnim objektima u Beogradu? Šta je to što prvo primete?
Na prvom mestu se oduševe kvalitetom završnih radova, upotrebi prirodnih materijala, ali i posvećenošću svakom detalju i stručnošću naših ljudi i nivoom usluge.
S druge strane, iz Vašeg segmenta, koje strane Beograda Vi stavljate u prvi plan kada predstavljate ovaj grad nekome ko ga tek upoznaje?
Beograd je defakto sve privlačnija destinacija i sve je bliži evropskim prestonicama. Stranci ga sve češće karakterišu kao grad kranova i svedoci smo brojnih projekata koji se dešavaju. Uz dobro poznatu srpsku ljubaznost, strani investitori se osećaju sve odomaćenijim i motivisani su za dalja ulaganja.

Foto: Janko Petković
Make up: Ivana Temelkoviski
Kada kupuju stambene prostore, na čemu klijenti najčešće insistiraju?
Strani investitori nam donose praksu sa mnogo zrelijih tržišta, zbog čega su i sami kupci sve sofisticiraniji u svojim zahtevima i očekivanjima, ali ukoliko bih izdvojila nekoliko najbitnijih faktora pri donošenju odluke o kupovini stana, to bi bila sigurnost kupovine u izgradnji, lokacija, kvalitet i, naravno, cena.
Da li novi objekti, građeni po savremenim standardima sveta, utiču na životne navike i menjaju životni stil Beograđana?
Definitivno, ponuda je zasigurno uticala na edukaciju tržišta i sada su kupci ti koji sve više očekuju od svakog narednog projekta, čime se i standardi kvaliteta konstantno pomeraju uz usvajanje najsavremenijih praksi sa razvijenih tržišta.
Budući da ste neprestano u kontaktu sa kupcima, šta mislite da je razlog kupovine stanova u velikim stambenim kompleksima?
Veliki stambeni kompleksi privlače pre svega porodične kupce, kojima je komoditet po meri svakog člana porodice na prvom mestu. Kada uz to, u ranim fazama izgradnje, imaju mogućnost da utiču na enterijersko rešenje i izbor završnih radova u skladu sa individualnim potrebama, to predstavlja veliku fleksibilnost u kreiranju sopstvenog životnog okruženja.
Piše: Ivana Čikarić