Čuveni afričko-francuski šoumen, pop i rok muzičar, kompozitor i džezer Manu Katche, karijeru je započeo kao bubnjar Peter Gabriela , radio je sa Tracy Chapman, Joni Mitchell, Stingom, Dire Straits, a na ovim prostorima je prvi put zasvirao u saradnji sa Gibonnijem 2001. godine.
Ovog aprila imaćete priliku da ga čujete u potpuno drugačijem izdanju, rame uz rame sa jednim od najznačajnijih hrvatskih džez pijanista, Matijom Dedićem, u sklopu koncertnog serijala Musicology Barcaffe Sessions, 14. aprila u klubu Bitefartcafe u Beogradu i dan ranije u Studentskom centru u Zagrebu.
Pričali smo sa Manuom o njegovim prethodnim koncertima u Srbiji, saradnji sa drugim poznatim muzičarima i očekivanjima od koncerata sa Matijom u Beogradu i, dan ranije, Zagrebu.
Ponovo se vraćate na scenu Bitefartcafe kluba u Beogradu, gde ste prvi put ste zasvirali pre čak 14 godina. Da li se sećate tog iskustva iz 2005. godine i da li postoji neka zanimljiva anegdota o tom nastupu?
U tom trenutku sam imao problem sa leđima i nisam baš bio oduševljen što se upuštam u tu turneju. Mislim da smo prvo svirali u Novom Sadu, zatim u koncertnoj dvorani u Beogradu i na kraju u Bitefartcafe klubu u Beogradu. Tu su nas dočekali vlanik kluba Miša Relić i njegov tim. Poslali su me u spa gde sam dobio masažu i otišao u saunu, a nakon toga sam se osećao kao novi čovek, spreman na sve. Njegov tim je bio toliko posvećen tome da sve prođe u najboljem redu i učinili su sve što je moguće da nam boravak bude što prijatniji. Nakon toga smo jednostavno „kliknuli” i sve je krenulo u tom pozitivnom smeru. Od tada se uvek radujem kada radim sa Mišom, zato što znam da nemam razloga za brigu.
Prvi put nastupate sa sa poznatim hrvatskim pijanistom Matijom Dedićem. Kako je došlo do ove saradnje? Miša Relić je naš zajednički prijatelj, kontaktirao me je sa materijalom koji mu je Matija poslao i pitao me da li bih bio zainteresovan da sviram na ovom projektu. Stvarno mi se dopala muzika i odlučio sam da prihvatim, s radošću. Matija je došao u Pariz, imali smo divnih par dana snimanja i mislim da je dobro ispalo. Naši koncerti na Musicology Barcaffe Sessions, kako u Beogradu, tako i u Zagrebu, dokazaće da li sam u pravu.
Kada su u pitanju solo projekti, na čemu trenutno radite? Nije u pitanju baš solo projekat, to je duo album, ali zaista sam ponosan na njega. U februaru ove godine sam objavio album pod nazivom „Colors” sa pijanistkinjom Yelenom Eckemoff. U pitanju je četrnaest pesama i skoro osamdeset minuta muzičkog ispitivanja života.
Jedan se od najpriznatijih bubnjara na svetu kako zahvaljujući solo albumima tako i saradnjama. Šta se promenilo tokom godina?
Ponajviše, verovatno, moj način razmišljanja. Uvek sam radio projekte u koje sam verovao, ali kako starim, sve više cenim vreme, tako da postajem zaista izbirljiv. I mislim da imam drugačiji pogled na muziku i sviranje. Što sam stariji, sve više shvatam lepotu jednostavnosti.
Nastupali ste u Beogradu sa Peter Gabrielom 2013. Možete li da nam reći kako je bilo raditi sa Peterom i čega se sećate u vezi te posete Beogradu?
To je bilo posebno i jedinstveno iskustvo. Stvarno ste mogli da vidite da su ljudi dugo čekali da Peter dođe. Znam da koncerti u Srbiji mogu biti zaista emotivni, ali ovaj je bio potpuno drugačijji nivo. Sećam se da sam gledao publiku sa svog sedišta za bubanj, i pomislio kako sezbog ovoga bavim muzikom.
Možete li nam reći nešto više o vašim saradnjama sa drugim muzičarima, kao što su Gibonni ili Sting i kako uspevate da se prilagodite različitim muzičkim stilovima i različitim karakterima kolega muzičara?
Uvek je izazov prilagoditi se različitim stilovima, ali istovremeno ostati prepoznatljiv i svoj. Mislim da me zbog toga kolege često zovu da radim sa njima. Gibonni je veliki muzičar i topao čovek kome muzika dolazi prirodno i deo je njega. Bio je stvarno otvoren za moje savete i pustio me je da radim na bubnjevima ono što najbolje znam. S druge strane, Sting je perfekcionista i zna tačno šta želi od svake pesme. Ali, ono što on shvata je da muzičari nisu roboti, pa svaki muzičar donosi deo sebe u pesmu i ona na kraju možda i ne zvuči baš onako kako ju je on zamisliošljao. Ipak priznaje da se često ispostavi da onda zvuči još bolje.
Imate li neki savet za mlade bubnjare i muzičare iz Srbije? Šta je ključ uspeha?
Vežbanje i ponavljanje su ključ, ali i slušati mnogo muzike i crpeti inspiraciju iz nje, i učiti iz nje. Od vitalne je važnosti da budete okruženi muzikom u svakom trenutku, jer u ovom užurbanom svetu, lako možemo biti ometeni. Ako želite da živite od muzike, morate da živite muziku.
Beogradska publika imaće prilike da prvi put čuje i bend Snarky Puppy, čijim se koncertom na Kalemegdanu završava prolećna sezona koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions.
Ulaznice za sve koncerte mogu se kupiti online i na prodajnim mestima DDtickets ili Tickets.rs.