PRVI ČOVEK SKY CORPORATIONA GOVORI O ONOME ŠTO JE PRETHODILO SVIM ŽIVOTNIM USPESIMA KOJE JE POSTIGAO. LJUBAV PREMA MUZICI BILA JE PRVO POGLAVLJE JEDNE RESPEKTABILNE KARIJERE, ALI STVARALAČKA ENERGIJA KAO MOTIV JE ČINI IMPRESIVNOM I DANAS.
Gospodine Škariću, vi ste gitarista, pijanista i ekonomista, a vodite jednu od najvećih grupacija Sky Corporation Int. Izgleda kao da ste dobro pomirili ljubav i profesiju. Kako vi gledate na to? Šta je vama muzika i šta poslednjih dana slušate?
Za mene je ljubav prema profesiji kojom se čovek bavi ultimativni cilj. U životu sam upoznao dosta uspešnih ljudi i uglavnom se dele na one kojima je izazov profit i oni koji zaista vole ono što rade. Ja sam jedan od privilegovanih iz ove druge kategorije. Muzikom se bavim od detinjstva, ali čak i sama muzika nije dovoljna. Ono što zaista mogu nazvati svojom motivacijom je kreativna i stvaralačka energija koju, ako budem nekada izgubio, odmah idem u penziju. Trenutno slušam nove pesme Coldplay-a, ako bih morao da izdvojim neki omiljeni bend to bi bili definitivno oni.
Čini se da se poslednjih godina sve više ljudi iz Evrope i sveta bira baš Srbiju i Beograd kao destinaciju za odmor ili obilazak. Budući da se Skymusic, odnosno Sky grupacija bavi organizovanjem i produciranjem koncerata, festivala, sajmova, skupova, konferencija, modnih revija… širom zemlje, te da su ovde zahvaljujući vama koncerte održale najpopularnije mejnstrim zvezde, nama se čini da ste i vi velikim delom zaslužni što sve više ljudi želi da dođe kod nas. Kako se vama čini Srbija kao novo mesto na turističkoj mapi Evrope? Šta još treba „isproducirati“ da svako ko dođe poželi i da se vrati, s obzirom na to da nam prirodne lepote i festivali ne nedostaju? Kako, vašim jezikom rečeno, treba da „zvuči“ Srbija?
Koliko god mi mislili da je naša ponuda festivala i uopšte zabavnih sadržaja na zavidnom nivou, istina je potpuno drugačija. S obzirom da smo vrlo ograničeni po pitanju prirodnih turističkih atrakcija, upravo nam fali ono što zovemo sadržaj. Srbija bi lako mogla postati brend samo kad bismo radili na sadržajima koji privlačiestrane turiste. Imamo sjajne predispozicije kao što su niske cene, geografska pozicija, ali i veoma gostoljubiv narod.Stranci nas doživljavaju kao veoma prijatne, ali na žalost najveća većina njih jednostavno nema dovoljan razlog da poseti Srbiju bez odgovarajućeg sadržaja.
Vi ste Beograđanin. Kako bi izgledala obavezna beogradska ruta koju biste preporučili svakom turisti koji poseti našu prestonicu i gde vi lično vodite prijatelje i ljude koje ugostite? Na kom se mestu vi lično osećate najbolje? Gde volite sa se osamite i napunite baterije nakon nekog stresnog poslovnog perioda?
Na žalost uvek je to prilično standardna ruta, beton hala, restorani na vodi, Kalemegdan, centar grada, ali i to je uvek daleko iznad njihovih očekivanja ako dolaze prvi put. Gotovo svi dodju sa predrasudama.
A koje biste mesto preporučili u Srbiji? Gde vi volite da odete ili pobegnete na nekoliko dana?
Ja lično volim Kopaonik i zimi i leti, a ne retko pobegnem svojim gliserom nedaleko od Beograda na dobru rečnu ribu.
Kada se pogleda godišnji raspored festivala u Srbiji, čini se da ih ima baš dosta. Na kom se vi osećate najbolje?
Svakako Exit, festival u kome smo partneri. Smatram da je to manifestacija na koju cela Srbija treba da bude ponosna. Mi smo saradnju sa Exit-om počeli 2014. ali često ponavljam da je za divljenje šta su ti mladi ljudi uspeli da urade i kroz šta su prošli za sve ove godine da bi festival opstao i prerastao u ovo što je danas.
Zahvaljujući vama slušali smo i gledali uživo Enrikea Iglesijasa, Dženifer Lopez, Robija Vilijamsa, Fifti Senta, Dižipsi kingse, Dejvida Getu, Boba Sinklera, Karlosa Santanu, Rijanu, Lenija Kravica, Pusiket dols… i mnoge druge… Na koji ste koncert posebno ponosni? Koliko je potrebno energije utrošiti da bi se pred nama pojavila na primer Rijana?
Sve su to moja deca što bi rekli, teško je odlučiti. Izdvojiću naš prvi koncert, bila je to grupa Toto na Tašmajdanu. Sećam je još uvek muka kroz koje smo prolazili kao neiskusni, ali puni dobre energije.
Za sve koncerte radili ste i produkciju zvuka, a izgleda da u tome težite savršenstvu. Za prošlogodišnji Exit obezbedili ste najsavremenije ozvučenje koje je retkost čak i u Evropi. Recite nam nešto o važnosti kvalitetnog zvuka i kom sistemu je reč?
Reč je o najsavremenijem zvučnom sistemu Anya američkog proizvodjača Eastern Acoustic Works(EAW). Veoma smo ponosni što smo tu tehnologiju doneli ne samo u Srbiju već i Evropu s obzirom da smo još uvek prvi koji posedujemo taj zvučni sistem. Iako smo mislili da je u zvuku sve izmišljeno, ovo je jedan veliki hladan tuš za sve nas koji se bavimo ovim poslom kao i za same posetioce. Iskustvo sa Anya-om nam nameće utisak da smo tek počeli da otkivamo zvuk i da je to jedan tako značajan pomak da izgleda kao da nismo imali predstavu koliko daleko tehnologija može da ode.
Koliko vi radite na usavršavanju u ovim oblastima?
Naša deviza je da ukoliko ne idemo napred, to znači da idemo unazad… Kada je kreativna industrija u pitanju, usavršavanje u svim aspektima je neminovno. Publika je već mnogo toga videla, a danas je gotovo sve dostupno putem medija i interneta. Kako bismo išli u korak sa svetskim trendovima, moramo svakodnev¬no da radimo kako na novim tehnologijama tako i na kreativi.
Kako izgleda lista prioriteta koju sebi zadate u toku dana?
Upravljanje prioritetima je jedan od većih izazova modernog menadžmenta. Kada neko upravlja sa toliko različitih procesa i oblasti delovanja kao što je moj slučaj, kriterijumi postaju još komplikovaniji. Najvažnije je dosledno se držati svog rasporeda i ne dozvoliti da dan ode u pogrešnom pravcu, kao i da se ener¬gija rasipa bezpotrebno.
Koje ste ciljeve zadali sebi za ovu godinu kada je reč o kompanij¬skom poslovanju?
Ima ih mnogo i nisu svi za javnost, ali svakako je internacionali¬zacija našeg poslovanja glavni cilj. Naše aktivnosti su i do sada bile regionalno usmerene, ali sada to prenosimo i na druge obla¬sti poslovanja, a širimo se i na tržišta zapadne Evrope, što za nas predstavlja veliki izazov.
autor: Ivana Čikarić