Njene haljine nose mnoge poznate Beograđanke, ali i žene širom sveta, koje su do njih došle posredstvom interneta. Ženstvene su, krojene tako da savršeno stoje realnim ženama, ističu njihove figure sa oblinama i sakrivaju mane, ulivajući sigurnost i dajući notu seksepila onima koji ih nose. Ana Tokin izborila se svojim modelima za mesto na domaćoj modnoj sceni, iako moda nije bila njena profesija, već samo strast. Kada je pre tri godine dala otkaz u marketinškoj agenciji, gde je godinama uspešno radila, iskreno se zagledala u sebe, uspela da pobedi strah od neizvesnosti i poslušala “glas iz stomaka”. Rasprodata letnja kolekcija i veliko interesovanje za novu, zimsku, najbolji su dokaz da je bila u pravu.

S kakvom idejom ste počeli da kreirate i izrađujete odeću?
Nisam školski primer kako čovek ide kroz život. Kada sam počinjala, nisam imala nikakve jasne ideje, niti biznis plan za svoj posao. Uletela sam u to srcem bez mnogo pameti, ali sa puno intuicije i entuzijazma. Ja tako idem kroz život i meni taj vid življenja odgovara. Ali isto tako sam naučila da ne treba drugima da dajem savet da slede moj primer, jer nismo svi isti. Svako treba da vidi šta je njemu blisko. Moja jedina želja je bila da se igram dok stvaram. Da pravim haljine koje bih ja nosila.
Da li su haljine bile vaš prvi izbor i zašto?
Najviše volim haljine, zato ih i pravim. Nije to bila strategija koja se rodila unapred, samo sam krenula nekuda i usput otkrivala u kom pravcu idem. Važno je da je čovek iskren u tome što radi, da daje sve od sebe i da ne obraća mnogo pažnje na tuđe komentare. Mislim da je to recept za sreću, a onda i za uspeh.
Ko su vam modni uzori?
Ima dizajnera koje volim, kao što su Vivienne Westwood, Chanel i Chloe, ali ne osvrćem se mnogo na svetsku modnu scenu, niti na trendove. Sledim svoj unutrašnji glas i stil koji sam izgradila tokom života. Važno mi je da su haljine ženstvene, da izbacuju u prvi plan Veneru koju nosimo u sebi. Jer svaka od nas je ima, samo su kod nekih uspavane zbog brzine života i svakodnevne borbe. Verujem da haljine mogu da probude tu našu ženstvenu stranu, zato ih i pravim. Meni je žena najlepša kada joj je originalna priroda probuđena, dok je nežna.
Vaši modeli su ženstveni, a istovremno i veoma udobni i praktični. Kada kreirate, imate li na umu nekog konkretnog ko će nositi taj model?
Lepotu kod ljudi vidim u malim nesavršenostima i životnoj mudrosti. Zato i slikam žene u zrelim godinama, da bih pokazala da ne moramo da budemo mlade i zgodne ili fotošopirane, da bismo bile lepe. Možemo da imamo višak kilograma, bore i zrele godine, a da opet izgledamo seksi i zanosno. Kada smišljam novu kolekciju, uglavnom se rukovodim idejom šta bih ja nosila. Sve što napravim mora da mi se sviđa. Ne pristajem na kompromis u smislu da pratim trend ako mi se trend ne dopada.
Šta odlikuje vašu novu kolekciju?
Zimska kolekcija inspirisana je tridesetim godinama u Njujorku i Parizu. Pošto sam romantična, oko mene se uvek vrti neki prizvuk nostalgije i prošlih vremena. Deo haljina je osmišljen za poslovne žene koje rade u strogim sistemima, gde moraju uvek da budu doterane, na visokim štiklama, u ozbiljnijim krojevima. Dok sam radila u marketinškim agencijama, često sam razmišljala koliko su mi svi ti krojevi dosadni. Sve je u sivim, crnim i belim tonovima, bez nekog razigranog životnog kolora. Mislim da sam uspela da udahnem život u njih. Druge koje sam osmislila su romantične, ali mogu da se nose i na posao. Uvek biram prirodne materijale. Ne volim sintetiku, niti krojeve koji su neudobni ili stežu. Volim da istaknem dekolte jer smatram da je on lep kod svake žene, i da sakrijem one delove na telu gde se žene najbrže goje kada uđu u godine. Volim da se igram sa bojama, a čak i ako koristim crnu ili sivu, moram da imam neki detalj u boji koji će da razbije monotoniju.
Gde mogu da se nabave Vaši modeli, kako je organizovana prodaja?
Moji klijenti dolaze preko društvenih mreža, a za promociju koristim Facebook page (Fashion Blend by Ana Tokin), Instagram (anatokin.design) i website (www.anatokin.com). Prodaja je za sada online, ali sanjam da jednog dana imam svoju malu radnju i verujem da će se to i desiti, jer šta god da sanjam, posle nekog vremena počnem i da živim.

Kakvi su vam poslovni planovi za budućnost?
Nedavo sam dobila ponudu od britanskog “Vogue”-a za tromesečnu kampanju u njihovom printanom i online izdanju. Nažalost, nisam bila u mogućnosti da je prihvatim jer mi budžet nije dozvoljavao, ali je to za mene svakako bilo ogromno priznanje da sam na pravom putu. Verujem u šanse i nadam se da će se u budućnosti ponovo otvoriti neka vrata za mene, kada dođe pravo vreme. U međuvremenu sam ponosna što je neko iz epicentra modne industrije prepoznao moj rad, a presrećna sam da se moja baza klijenata širi svakog dana. Dolaze nove žene i vraćaju se one stare, a na kraju dana samo je to i važno. Da radim ono šta volim, da se dobro zabavljam dok stvaram i da to nekog raduje dok nosi. A “Vogue” će doći ponovo ako bude trebalo da dođe.
Razgovarala: Vera Nikolić