Promene u životnom stilu diktiraju inovacije koje pratimo zahvaljujući predanom radu centara za istraživanje i razvoj. Na kraju dana je najvažnije prepoznati i ispuniti potrebe i zahteve ljudi, na obostrano zadovoljstvo i uzajamnu podršku.
Razgovaramo s Danijelom Jovanović, direktorkom marketinga u kompaniji Huawei koja je za veoma kratko vreme postala među dva najtraženija brenda na tržištu telekomunikacija i pametnih telefona u Srbiji.
Već sedam godina uspešno vodite marketing u kompaniji koja je jedna od lidera na tržištu. Kako su se zahtevi tržišta menjali u tom periodu?
Svakako da su porasli. Ukoliko pričamo o tržištu pametnih telefona, odavno se telefon ne koristi samo za razmenu poruka i poziva, a na sve to uticao je, između ostalog, i stil života korisnika koji se značajno promenio. Sada živimo brzo i želimo da sve što nam treba imamo na jednom mestu i na dohvat ruke. U skladu sa tim odvijala se i evolucija pametnih telefona. Osim toga, danas smo svi prisutni na društvenim mrežama na kojim je osnovni vid komunikacije fotografija zbog čega je, prema našem mišljenju, kvalitet kamere telefona postao jedna od ključnih komparativnih prednosti na tržištu. Huawei je među prvim brendovima to primetio i tržištu je predstavio telefon sa najjačom selfie kamerom u tom trenutku. Prvi smo tržištu predstavili i tri zadnje kamere sa modelom P20 Pro, dok smo sa modelom Mate 20 Pro unapredili i proširili broj opcija i režima kamere. Telefon više nije samo telefon, postao je pokretni foto-studio i kancelarija u jednom. Postao je uređaj koji može i treba da zadovolji sve tehnološke potrebe korisnika tokom dana.
Kao neko ko plasira veoma traženu, atraktivnu robu na, čini se prezasićenom, tržištu, o čemu sve morate da vodite računa?
Pre svega vodimo računa o tome da svaki model donosi unapređenu tehnologiju i, još bitnije, unapređeno korisničko iskustvo. Kvalitet pre svega. Huawei poseduje više od 16 centara za istraživanje i razvoj širom sveta koji svojim predanim radom čine da budemo među globalnim liderima u oblasti tehnologije i mobilnih uređaja. Jako smo svesni činjenice da je u današnjem dobu najvažnije prepoznati i zadovoljiti potrebe korsnika, a bez istraživanja i razvoja nema ni uspeha.
Korišćenje veštačke inteligencije u pravljenju pametnih telefona jedna je od komparativnih prednosti vaše firme. O čemu se zapravo radi?
Radi se o tome da telefon uči navike korisnika i na osnovu toga optimizuje rad aplikacija, baterije, čini da sa manje napora završavamo sve aktivnosti. Na primer, doprinos veštačke inteligencije u pametnom telefonu najvidljiviji je u radu kamere. Prilikom fotografisanja telefon sam prepozna scenario, osobu, životinju i izabere adekvatan režim koji će sve parametre kamere prilagoditi onome što korisnik fotografiše, a korisniku ostaje samo da pritisne dugme kojim će napraviti savršenu fotografiju nalik onoj sa profesionalnog aparata. Naravno da kamera nije jedina podržana AI-em, ali je taj mehanizam tu možda najuočivljiji.
Šta Huawei čini u domenu društveno odgovornog i svesnog poslovanja? Da li mislite da firme u Srbiji premalo koriste svoje resurse da pomognu javni interes?
Već mogu da kažem da tradicionalno pred kraj godine usmeravamo resurse, kako materijalne tako i medijske, ka onima za koje verujemo da im je naša pažnja potrebna. I ne samo naša, već i pažnja drugih kompanija, pojedinaca; trudimo se da svima pošaljemo poruku da misle na druge i time širimo duh zajedništva. Pred sam kraj 2018. pažnju smo usmerili ka protrebama slepih i slabovidih osoba u našem društvu. U dogovoru sa Udruženjem slepih „Homer“, uručili smo im ono što im je u tom trenutku bilo najpotrebnije, a to je jak kompjuter zahvaljujući kojem će moći da nastave rad na adaptaciji filmova za slepe i da organizuju njihovo prikazivanje širom Srbije. Kao građanka Srbije i sa druge strane menadžer vodeće kompanije, svesna sam da uvek može i više i bolje.
Kako ste u poslovnom smislu zadovoljni prethodnom godinom, a kakve planove imate za tekuću?
Prethodna godina za Huawei je najbolja do sada, a rezultati prodaje i zadovoljstvo korisnika pokazuju da radimo pravu stvar. Jako sam ponosna na činjenicu da smo u vrlo kratkom periodu uspeli da budemo među dva najpoželjnija brenda u svetu telekomunikacija u Srbiji. Kako bismo ovaj uspeh podelili sa korisnicima i rekli jedno veliko „hvala“, poklonili smo im audio-vizuelni spektakl u Štark areni na kojem su nastupila neka od najistaknutijih imena međunarodne DJ scene. Arena je bila puna, a naši korisnici su nam još jednom poslali poruku da je podrška uzajamna. Samim tim, plan nam je da budemo još bolji i inovativniji u šta će svi moći da se uvere već u martu ove godine, kada predstavljamo novi pametni telefon P serije. Kada radite za korporaciju kao što je moja, planovi su uvek izazovni, posao je dinamičan, tako da je pred nama jedna jako interesantna godina.
Koja su vam najdraža mesta u Srbiji i Beogradu i zašto?
Toliko je divnih mesta u Srbiji da je prosto teško i odabrati samo jedno. A mi svi opet nekako „bežimo“ i uvek tražimo nešto lepše van naše zemlje. Ako ipak moram da biram, biću pristrasna. Najdraže mesto u Srbiji mi je Čačak, grad iz kojeg dolazim i u kojem sam provela najlepše dane svog detinjstva. Dovoljno je samo da se provozate kroz Šumadiju pa da ispunite dušu lepim trenucima. Kada govorimo o Beogradu, najdraža su mi ona mesta koja odišu toplinom, pozitivnom energijom, mesta na kojim mogu da uživam u vremenu provedenom sa svojim suprugom i sinom. To su svakako reke. Mislim da je to ono što Beogradu daje neku posebnu notu lepote.
Piše: Slavko Stefanović