O trendovima u ishrani na srpskom i svetskom tržištu, kao i poslednjim novitetima koje je Mondelēz ponudio našim potrošačima, za magazin Reminder govorio je Ivaylo Naydenov, General Manager SCE Hub
Možete li nam reći nešto više o nedavno predstavljenoj globalnoj strategiji kompanije Mondelēz?
Nakon devetomesečnog preispitivanja strategije, predstavili smo novi korporativni cilj i strateški plan koji će usmeravati naša delovanja u narednim godinama i omogućiti dalji rast kompanije. Mondelēz International će ponuditi širi asortiman ukusnih grickalica visokog kvaliteta, napravljenih od održivih sastojaka, i ambalaže koja će naići na odobravanje potrošača.
Znamo da je cilj Mondeleza da do 2020. postane globalni lider kada je reč o zdravim grickalicama. Kakav napredak ste zabeležili?
Različiti proizvodi imaju svoje mesto u različitim trenucima kod različitih ljudi. Iz tog razloga smo našu strategiju nazvali Snacking Made Right. Prave grickalice u pravo vreme na pravi način. Mi konstantno istražujemo interesovanja potrošača kada je reč o grickalicama i prilagođavamo im se. Neki od naših najpoznatijih proizvoda, koji su voljeni od strane potrošača već godinama, sada su unapređeni – na primer dodato im je više vlakana, a takođe imamo i neke nove proizvode, koje smo razvili u skladu sa preferencijama potrošača. Naravno, nove formulacije nisu dovele do menjanja autentičnog ukusa naših proizvoda. Na primer, kada je reč o Milki, neznatno smo modifikovali formulu kako bismo zadovoljili zahteve potrošača za proizvodima bez aditiva, kao što su veštačke boje, konzervansi i veštački ukusi. Umesto vanilina, koji se uglavnom koristi u industriji, sada koristimo prirodne ukuse za baznu smesu Milka čokolade. Takođe, dizajn Milka čokolade je nedavno blago redizajniran. I folija i logo su tako redizajnirani da proizvodu daju vanvremenski i autentičan izgled, a neuporedivi ukus Milka čokolade ostao je nezamenjiv.
Da li je u poslednje vreme bilo promena u ponašanju i preferencijama potrošača u Srbiji i regionu?
Širom sveta sve prisutniji je holistički pristup kada je reč o navikama potrošača u vezi sa grickanjem i linija između ‘pravih’ obroka i grickalica postaje sve manje vidljiva. Životi postaju sve ubrzaniji, a trenuci u kojima se između obroka poseže za nekim ukusnim zalogajem rastu. Potrošači postaju sve zauzetiji i traže zgodne poslastice veličine zalogaja od kojih se neće ugojiti. Kako moderni životni stilovi diktiraju novi ritam života, trend da tokom dana imamo pet obroka se menja, raste interesovanje potrošača za nutritivne profile proizvoda koje konzumiraju – oni žele proizvode sa dobrim nutritivnim balansom, uključujući šećer, so i masti, kao i pravu količinu kalorija. Interesuje ih i kako se ‘ponašaju’ brendovi, zanimaju ih održivi sastojci i sertifikati. Važna je i kontrola porcija, jer to pomaže potrošačima da bolje upravljaju dnevnim unosom, to jest da isplaniraju koliko će čega uneti u svoj organizam ishranom. Ljudi ne žele da biraju između grickanja i obroka. Ovo je kulturološka promena koja pruža jedinstvenu priliku našoj kompaniji u godinama koje su pred nama. Iako je na potrošačima da sami izaberu kako žele da žive, prehrambene kompanije su te koje bi trebalo da preduzimaju inicijative i da u svakom trenutku ‘osećaju’ tržište. Naši potrošači znaju kakvu vrstu hrane žele, a na nama kao kompaniji je da im obezbedimo prave informacije i da ih edukujemo.
Srpsko tržište ste nedavno obradovali nekim novim proizvodima. O čemu se radi? Po čemu će se ti proizvodi razlikovati od već postojećih iz te kategorije na tržištu?
Mi imamo ogroman portfolio na internacionalnom nivou i da pružamo potrošačima mogućnost izbora. Mondelēz konstantno ulaže u istraživanje i razvoj kako bi ponudio nove proizvode koji će moći da odgovore na buduće trendove i preferencije. Širimo biznis uvodeći nove proizvode, uklapajući se u nove prilike za konzumaciju i regrutujući nove grupe potrošača sa kojima je planirano da budemo u bliskom, stalnom kontaktu. Od ove jeseni smo prisutni na tržištu sa našim brendom Halls, dobro poznatim potrošačima širom sveta. Lansirali smo oba segmenta – i žvake i bombone i verujemo da će Halls zadovoljiti potrebe potrošača u ovom regionu, jer ga potrošači širom planete već vole. Ono što im se najviše sviđa kod bombona je njihov ukus, koji opisuju kao jedinstven i tvrde teksture, koja pruža duže osvežavajuće iskustvo, kao i jednostavan i jasan dizajn i mnoštvo različitih ukusa. Što se tiče žvaka, u pitanju je potpuno nov segment pod brendom Halls, ali istraživanja potvrđuju da se potrošačima apsolutno dopada, naročito zato što osećaj osveženja traje dugo, a to se postiže pomoću nove tehnologije koju koristimo u proizvodnji žvaka gde je jezgro žvake punjeno kristalima koji se otpuštaju tokom vremena. Mondelēz je dugo prisutan širom sveta, kao proizvođač raznih brendova u kategoriji osvežavajućih proizvoda, i zauzima veoma jaku poziciju u ovoj kategoriji. Što se tiče ukusa, imamo dva mint/herb ukusa po segmentu (žvake i bombone), a takođe smo sve više fokusirani i na voćne arome, tako da smo ponudili i dva voćna ukusa u oba segmenta.
Razgovarala: Marija F. Šmit