Marija Bahri je direktorka poslovnog razvoja u kompaniji Direct Media koja je nosilac projekta Super Srbija.
Iza ovog jedinstvenog projekta stoje partneri kompanija RODA i televizija PRVA koji zajedno sa učesnicima predstavljaju jednu celinu okupljenu oko zajedničkog cilja – da podstaknu domaće preduzetništvo i skrenu pažnju na lepe ljudske priče koje ističu borbu, predanost, vredan rad i nadu da će baš njihov proizvod doživeti veliki uspeh.
Prvo pitanje koje će sigurno zanimati ljude je kako je uopšte nastao projekat „Super Srbija”
Projekat je nastao pre tri godine u Sloveniji, a osmislila ga je naša kompanija Direct Media zajedno sa agencijom Formitas. U Sloveniji projekat nosi ime „Štartaj Slovenija” i uživa neverovatan uspeh jer su ljudi prepoznali pozitivnu notu koja je osnov cele priče, podržali su male preduzetnike u njihovoj borbi za uspeh i nastavili da podržavaju i one koji su bili u prvoj sezoni kao i one koji su sada u trećoj kupovinom njihovih proizvoda. Ovakav projekat skreće pažnju na domaće preduzetnike, na njihov talenat i borbu, na njihove proizvode i inovativne pristupe u osmišljavanju novih proizvoda. Sam projekat je osmišljen tako da su nosioci Direct Media i kompanija RODA zajedno sa TV Prva koji udruženim snagama žele da skrenu pažnju na domaće preduzetnike i pruže im podršku kroz emisiju, reklamnu kampanju i prodajni prostor u prodavnicama Rode.
Ovaj projekat nije jedini u kojem učestvujete u ulozi producenta. Šta za Vas znači sadržaj u Vašem poslu?
Kontent je zaista sve. To sam više puta istakla, bez kvalitetnog sadržaja nema liderske pozicije na tržištu. Nismo producenti u svakoj saradnji. Sarađujemo sa FIBA-om I sa UEFA-om kada je sport u pitanju ali tu je reč o akviziciji sportskih prava. Direct Media dugi niz godina ulaže u domaću produkciju I uspešno sarađujemo sa svim najvećim producentskim kućama kada je u pitanju domaća produkcija. Naše su, trenutno najpopularnije serije “Ubice mog oca”, “Senke nad Balkanom”, “Konak kod Hilmije” i nova serija Dragana Bjelogrlića “Žigosani u reketu”. Za nas vredi pravilo da je kontent kraljevstvo tako da smo uvek potražnji za novim sadržajima, novim konceptima I novim pričama koje zaslužuju ekranizaciju.
Projekat “Super Srbija” je za nas drugačiji jer smo kreatori i nosioci cele priče dok se u drugim serijama ponašamo kao producent – odnosno ne mešamo se u kreativni deo posla.
Ako kažete da uvek tražite neke nove ideje, po čemu se onda izdvaja ovaj realiti program “Super Srbija” i šta ga to čini jedinstvenim?
Ovaj projekat sam po sebi ima izraženu takmičarsku komponentu ali u njemu ne postoje gubitnici. Sam projekat je osmišljen tako da takmičari nisu konkurencija jedni drugima već se bore da što uspešnijom prodajom sebi obezbede ugovor sa Rodom i postanu dobavljači. Na taj način se lansiraju od malih u srednje preduzetnike, sa mogućnošću da postanu veliki. Čak i oni učesnici koji neće dobiti ugovor na kraju nisu izgubili. Naučili su mnogo jer su im stručne službe Direct Medije bile dostupne za sve što ima veze sa vizuelnim identitetom, društvenim mrežama, promocijom, a stručnjaci iz Rode redovno radili sa njima na podizanju kvaliteta njihovih proizvoda, omogućili im prostor u svojim prodavnicama i pristup hiljadama novih kupaca dok je TV Prva obezbedila sjajnu kampanju. U preduzetništvu je ključ slušati tržište odnosno svoju publiku – ako ne dobiju ugovor možda treba da razmisle da li je njihov proizvod za velike trgovine, da li treba da ga unaprede, prilagode ili da probaju prodaju putem novih kanala. U svakom slučaju, svako ko je deo “Super Srbije” će iz ovoga izaći KAO uspešniji preduzetnik, a to je cilj.
Kakve su reakcije do sada, na projekat?
Reakcije publike su sjajne. Ljudi uvek vole da vide ko stoji iza nekog proizvoda, da upoznaju tvorce. Trudili smo se da pružimo raznoliku ponudu pa tako imamo ajvar i peglanu papriku iz Lebana, tvrdi carski sir pravljen po staroj srpskoj recepturi iz Smedereva, asesoar za pse dizajniran u Beogradu, med sa ukusima iz Pazove, igru za decu iz Beograda, kraft pivo iz Novog Sada, prirodne dezodoranse sa Fruške Gore i fatalne začine iz okoline Obrenovca. Naši učesnici predstavljaju hiljade vrednih ljudi u Srbiji koji se bave preduzetništvom i bore se svaki dan da njihov proizvod dođe do svoje publike sa nadom da će od njih napraviti verne kupce. Kroz ovaj projekat, mi smo taj put olakšali, ali najveći rad je na samim preduzetnicima.