Generalni direktor hotela Hilton Belgrade Nicolaas Houwert govori o otvaranju prvog hotela Hilton lanca u Beogradu, istraživanju naše kulture, svemu što će Hilton doneti Beogradu, kao i o svemu što mu se u Beogradu dopada.

Foto: Mirko Tabašević
Koji su najveći izazovi u postavljanju Hilton standarda na jednoj novoj lokaciji, poput Beograda?
Kao i za bilo koju kompaniju koja pokreće posao, upoznavanje i razumevanje tržišta, lokalnog zakonodavstva i uslova poslovanja na novoj lokaciji deo su iskustva učenja. Posebno pošto svoj prvi hotel otvara u Srbiji, Hilton aktivno i sarađuje i uči od lokalnih dobavljača, kako bi održali domaću ponudu i dali im prvenstvo u regionu Srbije. Iako standardi Hiltona ostaju bitan deo iskustva sa gostima, regionalni pristup kulinarskom iskustvu rezultira autentičnijem lokalnom ukusu.
Koje prednosti će Hilton u Beogradu moći da ponudi gostima koji u njemu odsedaju, bilo da je reč o gostima koji u Beograd dolaze zbog posla ili onima koji ga posećuju kao turisti?
Hilton Beograd nudi mnoge prednosti poslovnim posetiocima i turistima. Zahvaljujući našoj izvrsnoj lokaciji u srcu Beograda, u neposrednoj blizini Narodne skupštine, brojnih ambasada i međunarodnih organizacija, predviđena je dobrodošlica kako za pojedince, tako i za grupne posetioce. Poslovnim posetiocima nudimo 11 poslovnih soba za sastanke, sa prirodnim dnevnim svetlima, u kojima možemo poslužiti do 500 delegata.
Beograd postaje sve popularnija destinacija, što znači da ćemo privući i više gostiju koji su tu radi zabave. Uvođenjem LivingWell Health Club & Spa nudimo jedinstveni objekat sa fitnes klubom, sobama za tretmane i termalnim iskustvom, koji podržavaju zdravlje, fitnes i vitalnost, a prilagođeni su potrebama naših gostiju.
Kojim sadržajima će moći da se raduju stanovnici Beograda?
Nudimo kulinarsku raznovrsnost, tako što tradicionalna srpska jela serviramo na moderan način u našem restoranu “Two Kings”, kao i panazijsku kuhinju u našem “SkyLounge” baru i restoranu, sa spektakularnim pogledom na Beograd sa krovne terase.
Takođe, ponudićemo urbanu baštu “Oasis”, koja se nalazi uz našu plesnu dvoranu “Tsar Dusan Ballroom”, koja će tokom vremena postati najnovije mesto za venčanja i druge društvene događaje.
Imate hotelijerskog iskustva u Evropi, ali i u SAD. U čemu se razlikuju ova tržišta iz ugla Vašeg posla, a u čemu mislite da će Srbija, kao zemlja u koju ste tek došli i koja važi za “zemlju u tranziciji”, biti specifična?
Međunarodni hoteli su se razvili tokom proteklih godina od, izgledom i osećanjem, standardizovanih hotela do prekrasno dizajniranih najsavremenijih vodećih nekretnina. Veoma sam ponosan što Hilton Worldwide sada ulazi u Beograd sa primerom toga šta jedan moderan hotel treba da predstavlja. Kombinujući arhitekturu i dizajn sa najnovijom tehnologijom, cilj nam je da vodimo tržište u novu eru gostoprimstva u Srbiji.

Foto: Mirko Tabašević
Hilton lanac je poznat po takozvanim “stalnim stanovnicima”, gostima koji veći deo godine provode na poslovnim putovanjima te odsedaju u vašim hotelima na različitim krajevima sveta. Šta je najvažnije ovakvim gostima? Na koje načine izlazite u susret njihovim potrebama?
Hilton Honors predstavlja naš program nagrađivanja lojalnosti koji omogućava gostima da zarađuju bodove za boravak u hotelima i odmaralištima u okviru Hilton portfolija. Ovi bodovi mogu biti iskorišćeni za besplatna noćenja u bilo kojem od naših hotela i odmarališta. Naši najčešći gosti dobijaju status članstva “Diamond” i dobijaju dopunske pogodnosti (po dostupnosti), do Executive Floor-a sa pristupom Executive Lounge-u. Znamo da ovi posetioci vole naše hotele jer se osećaju prepoznatljivim u njima, kroz praćenje njihovih ličnih preferencija i podataka o naplatama. Trudimo se da za sve naše goste stvorimo osećaj “doma daleko od kuće”.
Počeli ste da živite u Beogradu. Koji su Vaši prvi utisci?
Volim Beograd i srpski narod je veoma gostoljubiv. Stvarno mi se sviđa prizor za večeru u Beton hali i uživam u vremenu provedenom tokom vikenda sa porodicom u Košutnjaku i na jezeru na Adi. Iako je Beograd veliki grad, brzo sam se osetio kao kod kuće zbog topline ljudi i činjenice da svi dobro govore engleski, tako da čine da se osećamo kao dobrodošli.
Šta smatrate najvećim turističkim potencijalima Beograda?
Beograd ima veliki potencijal za poslovni turizam. Sada kada živim ovde, mogu razgovarati sa kolegama iz Hiltona ili drugih hotela koji kažu da je grad veoma siguran i da ima mnogo zanimljivih stvari za istraživanje. Kada uzmemo u obzir Aerodrom Nikola Tesla, koji svake godine ima sve veći broj putnika, a ne želim da budem skroman, siguran sam da će Hilton Belgrade dovesti nove poslovne turiste u grad, zato što postoji nedostatak smeštajnih kapaciteta u Beogradu. Kada Hilton otvori vrata, mislim da će postojati prostor za razvoj nekih drugih segmenata poslovnih i ekonomskih promena, tako da sam stvarno optimista kada je sve ovo u pitanju.
Piše: Miljana Nešković